دستهایم زیر چانه

ناچار به زیستن ...

دستهایم زیر چانه

ناچار به زیستن ...

حدیث: رستگاری

امام صادق علیه‏السلام :

اِنَّ صاحِبَ الدّینِ فَکَّرَ فَـعَـلَـتْهُ السَّکینَةُ وَ اسْتَـکانَ فَـتَواضَعَ وَ قَنِعَ فَاسْتَغْنى وَ رَضىَ بِما اُعْطىَ وَ انْفَرَدَ فَکُفىَ الاِْخْوانَ وَ رَفَضَ الشَّهَواتِ فَصارَ حُرّا وَ خَلَعَ الدُّنْیا فَتَحامَى الشُّرورَ وَ اطَّرَحَ الْحَسَدَ فَظَهَرتِ الْمَحَبَّةُ وَ لَمْ یُخِفِ النّاسَ فَـلَـمْ یَخَفْهُمْ وَ لَمْ یُذْنِبْ اِلَیْهِمْ فَسَلِمَ مِنْهُمْ وَ سَخَتْ نَفْسُهُ عَنْ کُلِّ شَى‏ءٍ ففازَ وَ اسْتَکْمَلَ الْفَضْلَ وَ اَبْصَرَ العافیَةَ فَاَمِنَ النَّدامَةَ؛ 

آدم دین‏دار چون مى‏اندیشد، آرامش بر جان او حاکم است. چون خضوع مى‏کند متواضع است. چون قناعت مى‏کند، بى‏نیاز است. به آنچه داده شده خشنود است. چون تنهایى را برگزیده از دوستان بى‏نیاز است. چون هوا و هوس را رها کرده آزاد است. چون دنیا را فرو گذارده از بدى‏ها و گزندهاى آن در امان است. چون حسادت را دور افکنده محبتش آشکار است.مردم را نمى‏ترساند پس از آنان نمى‏هراسد و به آنان تجاوز نمى‏کند پس از گزندشان در امان است. به هیچ چیز دل نمى‏بندد پس به رستگارى و کمال فضیلت دست مى‏یابد و عافیت را به دیده بصیرت مى‏نگرد پس کارش به پشیمانى نمى‏کِشد.

 امالى مفید، ص 52، ح 14  

چشم به راهیم شاید ...

چشم به راهیم شاید کشتی نجاتی بر ساحل بشریت کناره گیرد
ناخدا نوحی بخواند رستگاران را به عرشه
شاید ابراهیمی تیشه بر دوش ریشه زند بت و بتخانه ها را
شاید عصائی ز آستین موسائی بر آید وسینه شکافد نیل سرکشی وطغیانگری را
شاید دم احیاگرانه عیسائی تن رو به مرگ گیتی را حیاتی دوباره دمد
یا که نسیمی از دریای رحمت بوزد وبغض انتظار را به اشک حضور بدل کند 

 

عجل علی ظهورک یا بقیة الله 

 

تغذیه سالم

 سلام دوسِـتان D: 

راستش تغذیه مسئله ایه که این روزا خیلی از ما به درست و غلطش اهمیت نمی دیم. این بود که گفتم یه خورده در موردش بگم و ان شاءالله هممون از حالا بهش اهمیت بدیم که عمر طولانی تر و زندگی سالم تر و راحت تری داشته باشیم. 

*در ضمن یادتون نره که ما همیشه جوون نمی مونیم و سختی و راحتی پیری ما به نوع زندگیمون در جوونی بر می گرده*

 

مواد غذایی لازم برای بدن ، شامل پروتئین ها ، هیدارتهای کربن ، چربی ها ، ویتامین ها و مواد معدنی می باشد . غذاهایی که بطور روزانه مصرف می کنیم از مواد غذایی که به آن اشاره شد تشکیل شده اند . تغذیه صحیح به معنی خوردن و دریافت مقدار لازم و کافی از هر کدام از این مواد غذایی می باشد . این مقدار لازم و کافی یا همان نیازهای تغذیه ای در افراد مختلف با یکدیگر تفاوت دارد سن ، جنس ، میزان فعالیت فرد ،شرایط محیطی و سلامت یا بیماری از عواملی هستند که موجب بروز این تفاوتها می شوند. 

 

هیدرات های کربن

هیدارت های کربن مهمترین منابع انرژی برای بدن ما هستند و بطور معمول ، بالاترین درصد مصرفی را در مجموع غذاهای روزانه دارا می باشند نان و غلات از شناخته شده ترین منابع غذایی هیدرات کربن هستند .

جالب است بدانید گروه هیدرات های کربن فقط شامل نان و برنج نیست بلکه انواع قندها مانند ساکاروز یا شکر( هیدرات کربن ساده ) نشاسته ( هیدرات کربن پیچیده ) و سبزیجات ( هیدرات کربن غیر قابل هضم یا فیبر ) همگی از دسته هیدراتهای کربن هستند.

 

پروتئین ها 

پروتئین ها مسئول رشد و حفظ ساختار بدن ما هستند

ادامه مطلب ...

از مازیار فلاحی

تازه عادت کرده بودم که تو تنهایی بمونم
اما وقتی تو رو دیدم دیگه گفتم نمی تونم
تازه عادت کرده بودم که باشم تنهای تنها
تا که دیدمت دلم گفت تویی اون عشق تو رویا
تازه عادت کرده بودم تازه عادت کرده بودم 

 

لینک دنلود با صدای مازیار فلاحی 

 *************

 

قلب من می گه که هستی اما چشمام می گه نیستی

خیلی سخته باورم شه که تو پیشم دیگه نیستی

بگو که هنوز چشاتو رو به عشق من نبستی

چشم من می گه تو رفتی اما قلبم می گه هستی

حالا که همش خیاله بذار دستاتو بگیرم

بذار تو فرض محالم با تو باشم تا بمیرم

بذار عاشقت بمونم بذار عاشقت بمونم

حالا که همش تو رویاست بذار دلتنگت بمونم

مرگه بیداری برا من اینو خیلی خوب می دونم

بذار عاشقت بمونم بذار عاشقت بمونم

بذار عاشقت بمونم 

 

لینک دنلود با صدای مازیار فلاحی

کوچه شهر دلم

کوچه شهر دلم، از صدای پای تو خالیه

نقش صد خاطره از روزای دور ، عابر این کوچه خیالیه

 

به شب کوچه ی دل دیگه مهتاب نمیاد
توی حجله ی چشام عروسِ خواب نمیاد
 

کوچه ی شهر دلم بی تو کوچه ی غمه
همه روزاش ابریه، روز آفتابیش کمه
 

غم تنهایی داره کوچه ی دل بدون تو
همه شعر دفترمن مال تو برای تو
 

بوی دستای تو داره غربت دستای من
یاد قصه های تو، مونس لحظه های من 

 

یه شب مهتاب

یه شب مهتاب ، ماه میاد تو خواب

منو می بره ، کوچه به کوچه

باغ انگوری ، باغ آلوچه

دره به دره ، صحرا به صحرا

اونجا که شبا ، پشتِ بیشه ها

یه پری میاد ، ترسون و لرزون

پاشو می ذاره ، تو آبِ چشمه

شونه می کنه ، موی پریشون

 

یه شب مهتاب ، ماه میاد تو خواب

منو می بره ، تهِ اون دره

اونجا که شبا ، یکه و تنها

تک درخت بید ، شاد و پرامید

می کنه به ناز ، دستشو دراز

که یه ستاره ، بچکه مثِ

یه چیکه بارون ، به جای میوه ش

نوکِ یه شاخه ش ، بشه آویزون

 

یه شب مهتاب ، ماه میاد تو خواب

منو می بره ، از توی زندون

مثِ شب پره ، با خودش بیرون

می بره اونجا ، که شب سیاه

تا دم سحر ، شهیدای شهر

با فانوسِ خون ، جار می کشن

تو خیابونا ، سر میدونا :

عمو یادگار ، مردِ کینه دار

مستی یا هشیار ؟ خوابی یا بیدار ؟

مستیم و هشیار ، شهیدای شهر

خوابیم و بیدار ، شهیدای شهر

آخرش یه شب ، ماه میاد بیرون

از سر اون کوه ، بالای دره

روی این میدون ، رد میشه خندون 

 

بازم خود من D:

به! ساااااااامیلیــــک 

احوالات؟؟  

مااام خوبیم.. شکر خدا 

زیندیگانیه دیگه میگذره  

مامانم یه چن روزیه که نیس رفته پایتخت D: 

دااشمم باش رفته.. علی مونده و حوضش!   علی منم حوضم بابامه :)) 

خلاصــــــــه.. 

موبایل نو ام گرفتمو خیشحالم  

چی؟ ... چـی چی؟ ... آها گوشیم چیه؟؟ :)) اینه: Samsung Wave S8500 

باحاله خوبیش اینه که تایپ باهاش آدمو اذیت نمی کنه.. مث اچ تی سی و اینا  

خلاصه خوبی زیاد داره.. عکسو فیلمشم.. ... به به  

خب.. بذا ببینم عکس گشنگ یافت می کنم بندازم تَـنگ پُستم؟! ;))  

.... 

بفرما  

  

 

 

 

 

در پناه حق

لینک

سلام 

یه سر به این لینک بزنین  و حتما در مورد آیه نظر بدین 

  

http://1w1p.blogsky.com/pages/ankabut64 

 

 

سی یو :)